• Početak
  • Internet
  • Tri člana Programskog saveta RTV: Skandalozno i lažno izveštanje o studentskom protestu

Tri člana Programskog saveta RTV: Skandalozno i lažno izveštanje o studentskom protestu

Tri člana Programskog saveta Radio televizije Vojvodine (RTV) saopštila su danas da je "skandalozan način na koji je ta medijska kuća izvestila o jučerašnjem protestu studenata u Kampusu novosadskog Univerziteta, jer se u svom izveštaju, koji je objavljen na internet sajtu pozvala na medij koji je među rekorderima u kršenju Kodeksa novinara Srbije".

Saopštenje su potpisali Miloš Katić, master ekonomista iz Kule, Aleksandra Đurić Bosnić, doktor nauka o dramskim umetnostima, medijima i kulturi iz Novog Sada i  Srđan Arsenijević, diplomirani reditelj iz Novog Sada. 

"U prenošenju informacija iz ovog tabloidnog medija, RTV je ujedno preneo i više neistina, netačnih informacija i lažnih navoda, što je u potpunoj suprotnosti sa ulogom koju je država Srbija zakonima poverila javnim medijskim servisima", navedeno je u saopštenju.

Oni su istakli da je "ključna uloga javnih servisa da pruže tačne i pouzdane informacije o događajima u društvu kako bi građani imali oslonac u donošenju odluka koje su važne za njihove živote i društvo u kojem žive, a ne da svojom uređivačkom politikom staju u odbranu vlasti ili jedne politike".

"Prenošenje lažnih vesti je neprofesionalno, a u situaciji kada su tri mlada studenta pretučena zbog svog aktivizma ili političkog mišljenja, jasno je i da je RTV tendenciozno prenela pomenutu vest na svom portalu, bez provere izvora i tačnosti informacija koje se u tom tekstu nalaze, da bi se dodvorila eliti koja je trenutno na vlasti", istakli su potpisnici saoptenja.

"Time je", naveli su, "prekršila zakone ove zemlje, Zakon o javnim medijskim servisima, Kodeks novinara i što je najgore od svega, stala rame uz rame sa svim onim medijima koji već godinama u Srbiji kreiraju atmosferu linča prema neistomišljenicima aktuelne vlasti".

Oni su, u saopštenju, rekli da je "rukovodstvo Radio-televizije Vojvodine još jednom pokazalo da ne brine o javnom interesu i građanima koji finansiraju tu medijsku kuću, već da dobrovoljno i,  samo za sada bez posledica, radi u interesu jedne političke partije".

"To kako je RTV informisala građane o jučerašnjem protestu protiv prebijanja studenata u Novom Sadu, predstavlja iskrivljenu sliku stvarnosti i tužnu istinu da je medijska etika za vojvođanski Javni servis - odavno mrtva", saopštili su ovi članovi Programskog saveta RTV.

Naime, Kurir je sinoć sa svom portalu objavio tekst pod naslovom “Podmetačina đilasovaca tuču grupe huligana levičara i desničara pokušali da predstave kao napad na opoziciju”.

“Velika prevara trenutno se odigrava u Novom Sadu, gde opozicija održava skup protiv prebijanja tri studenta za vikend, a zapravo je reč o sukobu levičara i desničara huligana, saznaje Kurir! Međutim, svi oni koji učestvuju u ovoj prevari su ustvari su iz lokalne sredine, poput Janka Veselinovića, Duška Radosavljevića, Dinka Gruhonjića, Nedima Sejdinovića, kao i Jelene Anasonović, Branislava Grubačkog i Milorada Kapora”, navodi se između ostalog u tom tekstu.

(Beta, 06.12.2019)



Pročitajte ceo tekst Internet



Internet prezentacije i aplikacije na svim uređajima i platformama koji odgovaraju vašim potrebama.

Kontakt

+381 63 8833442

Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

Viber WhatsApp